Kuinka hallita projektejasi
CSC-projekti tulee uusia vuosittain.
- Projektin jäsenet saavat muistutuksia projektin vanhenemisesta.
- Projektipäällikkö voi uusia projektin MyCSC-palvelussa.
- Kun projektille myönnetään uusia laskentayksiköitä (BU), projekti pitenee automaattisesti vuodella.
- Projektit, jotka käyttävät Fairdata IDA, pitenevät automaattisesti.
Huomio
Projektipäällikön CSC-tilin inaktivointi sulkee projektin kaikilta projektin jäseniltä.
- Projektipäällikön CSC-tili tulee pitää aktiivisena vaihtamalla salasana vuosittain ja pitämällä käyttäjätiedot kuten sähköpostiosoite ajan tasalla. Tarvittaessa projektipäällikkö on vastuussa projektipäällikön tehtävien siirtämisestä toiselle projektin jäsenelle.
Käyttäjät ovat ensisijaisesti vastuussa datan siirtämisestä tai projektin sisällön poistamisesta itse ennen projektin sulkeutumista. Jos olet epävarma CSC-projektisi tai tilisi tilasta, kirjaudu sisään MyCSC uusiaksesi projektisi tai muuttaaksesi tilisi salasanaa. Jos haluat sulkea projektisi, vaihtaa tilisi sähköpostiosoitetta tai projektipäällikköä, ole hyvä ja ota yhteyttä ServiceDeskiin.
Projektin keston pidentäminen
Voit hakea projektin alkuperäistä keston pidennystä yhdellä vuodella. Huomioithan, että Opiskelijaprojektien enimmäiskesto on 6 kuukautta, eikä niitä voi pidentää.
- Kirjaudu sisään MyCSC.
- Valitse Projektit vasemmalla olevasta navigointivalikosta.
- Valitse projekti, jota haluat pidentää.
- Klikkaa 'Pidennä' painiketta.
- Hyväksy muutokset klikkaamalla 'Hae' painiketta.
- Projektisi kesto on nyt pidennetty yhdellä vuodella.
Projektin sulkeminen
CSC-projektit sulkeutuvat automaattisesti päättymispäivänään. Ennen CSC-projektin päättymistä kaikki projektin jäsenet saavat useita sähköposti-ilmoituksia sulkemisesta. Projektipäällikkö voi pidentää CSC-projektia ennen sen sulkeutumista.
Projektipäällikkö voi myös sulkea CSC-projektin aikaisemmin MyCSC-portaalin kautta. Projektin jäsenet saavat ilmoituksen, kun CSC-projekti on suljettu. Huomioithan, että sisällöt palveluissa poistetaan CSC-projektin sulkemisen jälkeen, ellei toisin ole sovittu. Jos haluat säilyttää jotain sisältöä (esim. data, ohjelmistot, palvelimet, järjestelmät tai prosessit), vie ja poista ne CSC:n palveluista ennen CSC-projektin päättymispäivää.
Jos CSC-projektin sulkeminen oli tahatonta, projektipäällikön tulisi ottaa yhteyttä CSC:hen mahdollisimman pian osoitteessa servicedesk@csc.fi. Projektipäällikön pyynnöstä CSC-projekti voidaan avata uudelleen tai tilapäinen pääsy palveluihin voidaan myöntää.
Sisältöä ei voi palauttaa 90 päivän jälkeen CSC-projektin sulkeutumisesta.
Kun projekti on suljettu
Käyttäjät eivät voi käyttää projektin hakemia palveluita ja kaikki sisällöt palveluissa poistetaan 90 päivän kuluttua projektin sulkemisesta.
Palvelu | Mitä tapahtuu, kun projekti on suljettu |
---|---|
Allas, Fairdata IDA, SD Connect | Projekti on poistettu käytöstä, eikä käyttäjät voi enää käyttää palvelua projektin kontekstissa. |
Mahti ja Puhti | Uusia Slurm-tehtäviä ei voi lähettää. Käyttäjät eivät voi enää käyttää projektin dataa. |
cPouta ja ePouta | Projekti on poistettu käytöstä, eikä käyttäjät voi enää käyttää palvelua projektin kontekstissa. Kaikki projektin virtuaalikoneet sammutetaan. |
Rahti | Projektin pod-kvota asetetaan nollaan ja kaikki työkuormat pysäytetään. |
SD Desktop | Työpöydät keskeytetään, projekti ei voi käynnistää uusia työpöytiä. |
Huomio
Kaikki sisältö palveluissa poistetaan 90 päivän kuluttua projektin sulkemisesta. Jos tarvitset varmistuksen kaikkien sisältöjen poistamisesta palveluista, ole hyvä ja ota yhteyttä ServiceDesk:iin.