Hyppää sisältöön

Significant changes to Puhti & Mahti authentication coming in April! Read about the SSH key and multi-factor authentication requirements.

Vianmääritys

Ongelma Kuvaus Ratkaisu
Palvelun käyttö En pääse SD Connect -palveluun 1. Varmista MyCSC-portaalissa, että CSC-projektillasi on palvelupääsy SD Connectiin ja että olet hyväksynyt CSC:n käyttöehdot.
2. Liitä Haka-tilisi CSC-tiliisi.
3. SD Connectia ei tueta Firefoxin yksityisessä selaustilassa (incognito-tila).
En pääse SD Connect -palveluun, virhe kertoo, että elevointi/autentikointi ei onnistunut Ota monivaiheinen tunnistautuminen (MFA) käyttöön CSC-profiilissasi MyCSC-portaalissa (tarvitaan lokakuusta 2024 alkaen). Katso lisätietoja täältä.
Joudun jatkuvaan kirjautumiskyselyjen vaiheeseen Suosittelemme käyttämään Chromea paremmin tuettuna selaimena. Jos käytät Firefoxia, kirjautuminen onnistuu, kun tyhjennät selaushistorian ja evästeet.
Tietojen käyttö En näe enää CSC-projektiani Vuoden 2013 ennen luotuja CSC-projekteja ei tueta käyttöliittymässä. Ota yhteyttä saadaksesi tukea.
En näe SD Connectin vanhemmalla versiolla ladattuja tiedostoja Salaamattomat tiedostot eivät enää ole näkyvissä SD Connect 2.0:ssa lokakuusta 2024 alkaen.
En pääse SD Connectiin tallennettuihin tiedostoihin SD Desktopilla Salaamattomat tiedostot eivät ole SD Desktop -palvelun kautta saatavilla (voit käyttää Allas-käyttöliittymiä hallitsemaan salaamatonta dataa). Ainoastaan tiedostot, jotka on salattu SD-palvelun salausavaimella, ovat näkyvissä turvallisessa laskentaympäristössä (tai salattu SD Connectin oletusasetuksella). Päivitä Data Gateway -sovellus.
Kansion luonti En voi luoda uutta kansiota Kokeile käyttää yksilöllistä kansion nimeä, joka ei sisällä erikoismerkkejä. Valitse oikea CSC-projekti SD Connect -käyttöliittymässä.
Kansio ei näy En löydä kansiota Tarkista, onko kansio tallennettu eri projektin alle. Jos joku on jakanut kansiosi kanssasi, löydät sen Jaettu osio -osiosta ja voit kopioida sen. Jos joku jakoi kansiosi kanssasi, hän on voinut peruuttaa jakamisoikeudet.
Kansion poistaminen En voi poistaa tyhjää kansiota Jos kansio on luotu marras- tai joulukuussa 2022, ota yhteyttä CSC Service Deskiin (aihe: arkaluonteiset tiedot).
Manuaalinen purku Crypt4gh:lla En voi avata tai purkaa SD Connectista ladattuja tiedostoja 1. Et voi purkaa tiedostoja, jotka on salattu SD Connect -käyttöliittymän ja oletusasetuksen avulla ennen lokakuuta 2024. Tässä tapauksessa tiedostot on salattu palvelukohtaisella salausavaimella ja ne purkautuvat automaattisesti, kun niitä käytetään SD Desktop -palvelun avulla. Ole hyvä ja ota yhteyttä CSC Service Deskiin saadaksesi tukea.
2. Lisää ladattuihin tiedostoihin .c4gh-laajennus, jos se puuttuu, ja pura se käyttämällä yksityistä salausavainta.
Datansiirto Yritän ladata suuren tiedoston/kansion käyttöliittymän avulla, eikä lataus vastaa Tiedostot tai kansiot, jotka ovat suurempia kuin 100 GB, tulisi ladata ohjelmallisesti. SD Connect -käyttöliittymä tukee vain enintään 8 tunnin kestoisia latauksia.
En voi ladata dataa kansiooni Tarkista, onko CSC-projektillasi tallennustilaa jäljellä ja hae lisätilaa. Katso lisätietoja täältä.
Hidas latausnopeus (ohjelmallisesti) Lataus- ja purkunopeus riippuu paikallisesta verkosta.
Jaettu kansio En voi ladata dataa jaettuun kansioon Vain kansiot, jotka on jaettu keräysoikeuksilla, sallivat datan latauksen.
En voi ladata jaetun kansion sisältöä Vain kansiot, jotka on jaettu siirto- tai keräysoikeuksilla, antavat mahdollisuuden ladata sisällön kopion.
Tunnisteet Tunnisteen lisääminen ei toimi Tällä hetkellä tunnisteominaisuutta ei tueta

SD Connectin ominaisuudet